Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování polohy hlavy pomocí stereoskopické rekonstrukce
Hříbková, Veronika ; Jakubíček, Roman (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí polohy lidské hlavy ve stereo datech. Teoretická část poskytuje podklady pro porozumění geometrii kamery, jejím parametrům a způsobu kalibrace. Dále jsou popsány principy stereo analýzy a tvorby disparitních map. V rešeršní části jsou představeny metody používané pro modelování polohy hlavy a je uveden rozbor vybraných publikovaných článků. V rámci diplomové práce byl navržen systém dvou kamer pro stereoskopická snímání pohybu hlavy a bylo realizováno několik měření. Získaná data byla upravena pro tvorbu disparitních map a další zpracování. Na základě detekce obličejových příznaků, konkrétně vnitřních a vnějších koutků očí a koutků úst, a jejich korespondencí byl vytvořen jednoduchý geometrický model ve tvaru trojúhelníku, který znázorňuje sklon obličejové roviny v prostoru. Výpočtem úhlů sklonu ve třech osách je získána aktuální poloha hlavy. Pohyb je modelován sledováním detekovaných bodů v průběhu video sekvencí.
Modelování polohy hlavy pomocí stereoskopické rekonstrukce
Hříbková, Veronika ; Jakubíček, Roman (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí polohy lidské hlavy ve stereo datech. Teoretická část poskytuje podklady pro porozumění geometrii kamery, jejím parametrům a způsobu kalibrace. Dále jsou popsány principy stereo analýzy a tvorby disparitních map. V rešeršní části jsou představeny metody používané pro modelování polohy hlavy a je uveden rozbor vybraných publikovaných článků. V rámci diplomové práce byl navržen systém dvou kamer pro stereoskopická snímání pohybu hlavy a bylo realizováno několik měření. Získaná data byla upravena pro tvorbu disparitních map a další zpracování. Na základě detekce obličejových příznaků, konkrétně vnitřních a vnějších koutků očí a koutků úst, a jejich korespondencí byl vytvořen jednoduchý geometrický model ve tvaru trojúhelníku, který znázorňuje sklon obličejové roviny v prostoru. Výpočtem úhlů sklonu ve třech osách je získána aktuální poloha hlavy. Pohyb je modelován sledováním detekovaných bodů v průběhu video sekvencí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.